Som i en saga

Å vad jag gillar att sluta tidigt från jobbet!
Dom dagarna brukar jag oftast åka direkt hem, sätta på kaffebryggaren och sen softa en stund med att läsa tidningen. Ja, vi har fortfarande papperstidningen.
Tycker inte om att läsa lokaltidningen digitalt. Jag vill bläddra i en riktig tidning!
Men det är väl som man har vant sig vid.


En av mina afrikas blå liljor fick för sig att blomma nu! Ståendes i mörka skrubben på övervåningen. Den hade inte en endaste stängel i somras!
Ajja bajja att komma med blommor NU!! Jag knipsade snabbt bort den och satte i vas . Nu får den baske mig hålla sig till sommaren och blomma då i stället.

I dag tog jag mig en liten promenad efter den där kaffekoppen. Det fick bli en lugn tur i sakta mak eftersom jag inte är helt fri från förkylningen. Men  få lite luft och röra på kroppen är inte fel.

Jag gick precis innan det började skymma.
Det var ett speciellt ljus ute i dag .Allt var liksom i svartvitt fast med en blåaktig ton.
Rimfrosten var kvar på träden trots att termometern visade på noll. Lite trolsk dimma spädde på effekten av magin.
Som att befinna sig i en sagobok!
Jag är glad att det speciella ljuset var under just min promenad, för sedan var det" poff " borta och över!

Efter många dagar med många minusgrader var det så himla skönt att andas in luft som inte rev i lungorna och som luktade sådär som det brukar göra på vårvintern.



Nu ska jag limma en stol som har blivit rankig. Gamla loppisstolar har ju förmågan att torka till inne i vedspisvärmen.
Förutom middagsbestyr har jag inget alls på schemat för resten av kvällen.
Kanske det blir en bok, eller TV tittning. Eller kanske lite inredningspyssel. Vi får väl se....

Kommentarer