Stressa mindre - lev mer!

Nu börjar vi på en ny blank almanacka.
Oskrivna blad som ska fyllas.
Detta är året som kommer att bli lite annorlunda mot andra år.
Bara jobb och fritid.
Inga djur stt sköta årets alla dagar och ingen renovering av hus som ligger på och måste bli klart.
Helt klart lite ovanligt.

Under bondeåren skojade vi alltid om de "vanliga" människorna. De som hade lediga helger, semestrar och en fast lön.
Inte för att jag vantrivdes som bonde, tvärtom! Men det var sanneligen ett annorlunda liv
Förr betraktade man en ledig dag en dag man "bara" mjölkade och gav djuren foder. Dvs två pass om dagen a´ tre timmar. Tiden däremellan var man ju ledig!
Men detta är inte lönt att förklara för någon som inte är insatt. Det begriper jag nu.

Efter nästan fyra år som "vanlig" människa är jag fortfarande helt lyrisk över att var ledig på helgerna.
VARJE helg! Och det kostar ingenting heller!!
Det är verkligen ingenting jag tar som självklart!
Men jag NJUTER!!

NU är det MIN tur! Att använda fritiden till att göra egna saker. Saker som är roliga, vettiga och meningsfulla.
Tid till sånt har varit minimal för min del.

Nu kommer bloggen att handla om just detta. Roliga saker jag inspireras av. Kan jag dessutom inspirera andra vore det väldigt roligt!
Stressa mindre. Dra ner på takten.Vad är det som är viktigt? Egentligen!

Hej 2017 !Här ska levas lyxliv! Vad det innebär för mig får bloggen utvisa!


 Vackra isformationer i ån










Kommentarer