Bästa dan på evigheter



Om man som jag räknar bra och dåliga dagar beroende på hur vädret är, så är den här dagen den bästa på hur länge sedan som helst. Sisådär åtta månader sedan!
Äntligen, äntligen har det kommit värme! Till våra stackars frusna själar.
Tyvärr har blåsten inte gett upp!
Det har susat på ganska bra i trädkronorna här i dag. MEN vinden har varit varm!
Som grädde på moset slutade jag tidigt från jobbet i dag också.
När jag kom  hem satte jag mig direkt i trädgårdssoffan med en kopp kaffe.
Rastlös som jag är hade jag som vanligt inte tålamod att sitta där någon längre stund, så det blev både en prommis med vitsippeplock och sedan en stund på vedbacken klyvandes lite ved.
Helgstädningen hoppade jag över den här dagen....
Nu gäller det att ta vara på varje minut av vårvärmen.


Nu är det inte många veckor kvar tills man kan gå och bada på Badhälla.

K kom hem och satte i gång grillen.
Vi har såklart en kolgrill! Annat gills inte tycker vi.
Det är ju själva grillsmaken man vill ha! Allra allra godast är ju att grilla över en riktig glöd av ved!
Vi har provat elda med ved i vår klotgrill och det går faktiskt bra det också.
Det blåste som bara attan därute på altanen i kväll (nordvästlig vind) men vi satte ut två stolar och ett bord och satt ute i den härliga kvällssolen med vinden i våra hår och avnjöt årets första utomhusmiddag.



Om ungefär en månad har vinden garanterat vänt och då kommer det att blåsa rätt vind för vår altan resten av sommaren. Så brukar det alltid vara. Sjöbrisen kommer från andra sidan huset och det är den som blåser hela sommaren.

Nu blir det chill i soffan resten av kvällen.

Trevlig fredag!!

Kommentarer