Henkes Grill´n


Vilken dag!



Det blev en hemlig utflykt idag.
Helt ovetande vart vi skulle och beordrad att vara träningsklädd åkte vi först bil till Möckelsjön som ligger ett par kilometer utanför Ullånger.
Sedan gick vi 6 kilometer på en grusväg.Mestadels uppför.


Vi passerade Uviksbodarna och Skidstabodarna. Gamla fäbodar som var i bruk förr i tiden.
Slutmålet var Henkes Grill´n.
Ett fint vindskydd med grill som ligger på Vallahöjden, över 400 m ÖH.



Helt underbart att grilla korv och dricka kaffe där i solen! Varmt och skönt!
Ett sådant fridfullt ställe. Alldeles tyst! Bara vindens sus och fåglarna som kvittrade.
Det är sällan man upplever total tysnad från bilar och annat som låter.


Lite surt att jag inte hade med mig kameran. Trots att kameran i mobilen är riktigt bra,så blir bilder på vyer inte som jag vill ha dom.




Vägen ner gick betydligt lättare!

Jag tycker det är kul att göra såna här saker. Det finns ju MASSOR av platser i närområdet som man aldrig har varit till. Som man inte ens vet att dom finns!
Nästa gång ska jag hitta på ett ställe att gå till. Jag vet redan vad jag ska hitta på.
Även det ett ställe vi aldrig har varit till, men som man passerar ganska ofta!

Men det blir ett annat inlägg!


Kommentarer