Första odlingslådan klar


Det blev ingen plast på insidorna av odlingslådorna.
Googlade på vart jag kunde hitta plasten och om den gick att köpa på metervara.
Den plast jag hade tänkt köpa, sk täckplast var varken ålders-eller fuktbeständig.
Byggplast var både och, men är alkalier-stabiliserad och bör inte vara i kontakt med livsmedel eller användas i odlingar.
Men bygga in den i hus går bra!?

Tur jag läste det här! Nu blir det ingen plast överhuvudtaget. I stället har jag oljat in virket med kallpressad rå linolja. Noll gifter och kemikalier.


Titta viket sött ekipage!

K hämtade en släpkärra brunnen gödsel från Gården och så fyllde vi fösrta odlingslådan med jord /gödsel.


Jag har hela tiden känt mig stressad över att få klart lådorna i tid så att jag ska kunna så.
I normala fall brukar jag så grönsakerna runt den 15 maj.
Men nu har jag släppt det. Det får ta den tid det tar och någon egentlig odling kommer det inte att bli i år. Det får bli det det blir.
Jag har haft grönkålsplant och squash på förodling så det fick bli dom som fick fylla den här lådan.



I dag kanske vi börjar med låda nummer två. Men först ska Fanny hämtas vid tåget!
Nu kommer hon att spendera hela sommaren här hemma





Kommentarer