Lite piff på altanen


I dag kändes det som det var två olika klimatzoner ute på gården.
Vi grejade med den blivande trädgården på framsidan av huset och då hade jag täckvästen på mig.
Kalla vindar blåste från sydost.
Men på altanen som ligger på husets andra sida var det riktigt varmt och skönt. Helt vindstilla!
Så där satt vi med bara ben och armar.





Det blev lite tillpiffning på altanen i dag.
Den urgamla rottingmöbeln som vi haft jättelänge börjar nu vara liten sliten, men den får hänga med den här sommaren också.
Med en ny matta, duk och några kuddar blev det så fint och annorlunda.
Blått och vitt hör verkligen sommaren till tycker jag!

I år kommer alla blommor i krukor och rabatter att gå i vitt, blått och rosa.
Jag planterade ut en del blomplantor förra helgen och till min besvikelse var det -3 grader natten mot lördag. Några frös naturligtvis!
Bla två dahlior som jag drivit upp i krukor och ställt ut på altanen.
Jag har tagit in dom på nätterna men glömde göra det precis den här gången. Surt....





Kommentarer