Ballongblomma







I går la jag ut en bild på mina ballongblommor på Instagram.
Det var några som undrade vad det är för blommor.

Det är en ettårig växt som frösås. Hör till potatisväxterna.
Jag har fått frön av min syster som har haft denna blomma i alla tider.
Jag hade den också för länge sedan, men har sen fallit i glömska tills jag fick frön av henne när jag fyllde år.

Det är pytte,pyttesmå frön. När de gror efter ca 1-2 veckor kan man inte tro att en av dessa små plantor verkligen ska fylla upp en STOR kruka.
Men nu har jag tre stora krukor med en växt i varje. Bladen är stora och friskt gröna.
När blommorna blommat ut så kommer det en stor fröställning, liknande en ballong.
Dekorativa även dom.



<a href="https://www.bloglovin.com/blog/11248797/?claim=kz6gw56kma9">Follow my blog with Bloglovin</a>

Kommentarer