Trädgårdspysseldag


Alltså, jag gillar dom här dagarna.
När man är hemma och pysslar på.
Det är så roligt att tagit upp det här med trädgård igen.
Jag hade ju stora fina trädgården på förra gården. Massor av rabatter, grönsaksland, bär och fruktträd och en stor damm.
Sen hände nåt. Jag började jobba heltid på gården och all tid för trädgården försvann.
Det var liksom fulltecknade dagar ändå. Helg som vardag.
Allt med trädgården blev bara en belastning.
Sakta med säkert tog ogräset överhand i grönsakslandet och fokus fick ligga på gräsmatta och hålla det värsta borta från rabatterna.

Men nu är jag i gång igen! Börjar från noll!
Och det är sååå kul!!


Pallkragarna fick ett lyft med lister uppe på kanterna.

Jag har pluggat fast listerna för att lätt kunna stoppa in fiberduk därunder.
Hittade inte den där lilla ploppen med stift på som märker ut vart man ska borra för pluggen.


Det problemet löste jag med en klick hallonmarmelad!
Det gick som en dans att plugga och borra!

Nu håller jag på att måla odlingsbänkarna.
Det får ni se i morgon.
Liksom projektet K hade i dag.

Go´kväll!





Kommentarer