Firar att semestern är slut

Nä, det vill jag ju inte fira.
Men man kan ju fira att man har börjat jobba igen!

Jag har ju haft en lång semester, och är naturligtvis jätteglad över att ha fått vara ledig.
MEN är jättebesviken över vädret.
Dom där varma sköna sommardagarna jag har väntat hela året på blev aldrig av.
De dagar som har varit varmare än 20 grader är väldigt få.
Med facit i hand skulle jag kunnat jobba hela sommaren....





Hur som helst så har jag börjat jobba idag.
Kände för att slappa till lite när jag kom hem, så vi gick i väg till Pirjos och åt middag och tog en öl!
Kaffet tog vi hemma i kvällssolen på altanen.

Hur går det med växthuset då?
Det blev ju lite stillestånd förra veckan när det var så mycket fixande med festen.
Men jag har grundmålat det och börjat litegrann med första strykningen.
Jag trodde det skulle vara roligt att måla, men det var det inte alls!
Första varvet med grundfärg slurpade bara rätt in i träet och syndes knappt.
Har nu börjat måla första riktiga strykningen och det är samma där.
Färgen drar in som bara den!
Det är ju gammalt, torrt virke, ganska sprickigt så det är väl därför.
Eftersom man ska måla tunt, tunt med linoljefärg kan man ju inte slabba på heller.
Hoppas innerligen att nästa varv kommer att täcka bra.



Men man får väl sänka ambitionsnivån. Det är ju trots allt bara ett växthus.

Nu är jag på jakt efter fyra stolar att ha därinne. Inte för breda trästolar.
Någon som har några till övers??

Kommentarer