Perenner i krukor




Nu har ballongblommorna blommat klart.
Efter blomningen bildas dessa foder som även dom är dekorativa.
Jag brukar plocka och sätta i vas. Det blir riktigt häftiga buketter.
Inuti fodren finns en liten "frukt" som innehåller en massa frön.
Nu har jag sparat några för att ha till nästa års sådd.


Tomt i krukorna alltså.
I stället för att köpa höstväxter så köpte jag perenner. På rea dessutom.
Inte allra bästa kvalitén kanske såhär sent på säsongen, men det gör ingenting.
De kommer ju att växa till sig nästa år.


I krukorna växer nu kärleksört, fänrikshjärta, vit riddarsporre och alunrot.
Innan frosten kommer ska jag gräva ner dom i rabatterna.



Det här var tänkt till att bjuda pippifåglarna på färskt vatten.
Men dumt placerat på marken vid uteplatsen så blev det istället katterna som la beslag på det.
Någon fågel har inte vågat komma hit.
Jag får klura ut något annat ställe till fåglarna i stället.

Då var det fredagskväll igen då. Jag har haft en semesterdag!
Kontorsjobb hela förmiddagen. Ett nödvändigt ont som måste bli klart....
Men på eftermiddagen tog jag med stora-och lilla P och Hedvig på en liten utflykt i den fina vädret.
Vill ni läsa om det kommer det att finnas på hennes blogg mittlivsombonde.se


Kommentarer