Äntligen en solig helg!


Helgen försvann i raketfart och redan har vi måndagskväll.
Vi har haft våra två barnbarn här i helgen med övernattning och allt.
Med en 2,5 åring och en 7 månaders blir det inga döda punkter alls.




Vi har varit ute mycket. Fixat och grejat i trädgården och gått till skogen.

Jag har byggt ett nytt kompostfack. Behövs nu när det blir mycket trädgårdsavfall som ska rensas bort.
Jag spikar ihop lastpallar och fäster kycklingnät på insidan för att det inte ska ramla ut genom springorna. Täcker botten med lite singel och gamla tidningar.







Kryddkrukorna har gett fin och riklig skörd till kökets kryddningar, men nu har några fått komma in i köksfönstren och resten hamnade på komposten.
Jag gillar verkligen att kunna slösa med färska kryddor i matlagningen.

Det är så roligt att vara ute och greja på med lite av varje.
I går eftermiddag började jag köra röjsågen på gammalt grovt gräs och sly bakom huset ner mot träsket. Körde tills bränslet var slut...
Då fortsatte jag rensa ur häcken mot vägen med bågasåg och sekatör.
Var så inne i det jag höll på med att jag nästan höll på att missa styrelsemötet med byföreningen!

Himlarns också att man måste jobba på dagarna! Jag vill ju fortsätta med att röja!!
Och en massa andra roliga projekt jag har på min lista.
Nu blir det ju mörkt så fort så det hinns inte med så mycket utomhusjobb på vardagarna.

Men snart blir det höst/vinter på riktigt och mörkret lägger sig som en tjock filt över världen.
Då brukar den stora tröttheten ta över och då vill man inte göra någonting alls.
Men det kanske är det som är meningen. Att man ska vila.





Kommentarer