Balsam för öronen och rönnbärspyssel




Jag är inte direkt så pysslig av mig. Jag gillar mer fixa saker med rejälare doningar. Som att gräva, snickra och måla.
Jag har inte riktigt tålamod med att sitta och pilla med små saker.
Men ibland händer det!

Som här om dagen när jag gjorde en "rönnbärskrans"

Så skönt att komma hem från jobbet och sitta i ett knäpptyst hus och trä rönnbär efter rönnbär på sytrådar.
Inte behöva tänka på någonting eller lyssna på någonting. Bara sväva iväg och koncentrera sig på det man har för händerna.
En stund av lugn! Så skönt att kunna ta sig ibland.




Att vara ute och gå eller springa är för mig också en slags återhämtning.
Man gör av med en massa negativ energi samtidigt som man fyller på med positiv energi.
Man känner sig aldrig så pigg som när man just har tränat. Men på samma gång kan man känna sig helt slut! Men slut på ett skönt sätt.
Ju oftare man tränar och ju mer vältränad man är så känner man av den här effekten mer.
Men som med allt annat så gäller det att balansera det hela.

Nu är det fredagkväll och vi har båda gått en långpromenad. Som naturligtvis slutade med hällande regn och vi var totalt genomblöta!
Nu väntar en god middag som K håller på att laga.

Trevlig fredagskväll och välkommen alla nya följare!


Kommentarer