Höstrusk!!




När jag åkte hem från jobbet i eftermiddag piskade regnet och stormen rev i träden.
Ett riktigt höstrusk alltså!
Fy så deprimerande väder vi har och har haft den senaste tiden.
Jag är stort solberoende!!

Men jag känner mig fruktansvärt nöjd med att sovrumsfönstret sitter på plats!
Fastän man var trött efter resan i går kväll gjorde jag rent alla rutorna och så satte K dit fönstret.
En sabla tur alltså!
Annars har vi nog fått sova med fladdrande hår i natt! Ha,ha!

 Nu ska det bara upp nya tätningslister där också.
Vi kör med tätningslister av lin eller ull.
Ullen sväller upp i stora springor och kryper ihop där det är trångt. Dessutom stöter de bort fukt, tätar mot drag och kan andas.
(Jag kan visa er sedan när det är dags att sätta dit dom.)

I kväll var jag ut i regnrusket och skördade de sista squashen.
Det blev en väldigt bra skörd i år måste jag säja! Trots att de kom i gång så sent!
Men till nästa år blir det färre plantor. Mer plats till någon annan gröda istället.
De tar ju rätt stor plats de där plantorna!

K köpte en riktigt finurlig grej som vi satt på vedspisen.
En fläkt som startar av spisvärmen!
Nu blåser värmen ut i rummet istället för att bara stanna ovanför och runt spisen .
Värmen utnyttjas mycket bättre alltså!



Nu blir det en kopp te, tända ljus, spisknaster och mysiga ullfilten!
Jag tänker bara ha en riktigt slapparkväll.
Det var det riktigt, riktigt längesedan jag hade...



Go´kväll på er!


Kommentarer