Hus i höstskrud och trädgårdsstädning




Tänk att vi fick se en glimt av solen i dag! En väldigt kort stund, men så välkommet!

Passade på att städa upp lite i trädgården. Dra upp sådant man inte kommer att skörda mer.
Grönkålen, mangolden och rödbetorna får stå kvar ett tag till.
Det är mer kvar att göra, men det får jag ta till helgen.



Förra veckan var jag upp på berget som ligger bakom vårt hus och plockade lingon.
Då tog jag de här bilderna.
Byn ligger i en dal mitt emellan två höga berg. Lidberget och Gälingen.
Gälingen är berget ni ser i bakgrunden och det är där byföreningens toppstuga ligger.



Finns det fler djur än björnar som gräver i myrstackar?
Eller är det nalle som varit i farten här?

Kommentarer

  1. Där är det spillkråkan som varit framme. När en björn har varit på en myrstack är myrstacken i princip helt borta. Ser att Du "drar upp det du inte ska skörda mer". Hur gör Du med rabarbern? :)

    SvaraRadera
  2. Jaha en spillkråka bara.Det har varit betydligt mer spännande om det varit björn.
    Ha,ha rabarbern har jag ju "dragit ner" vet du väl!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar