Gammaldags krukväxter


Naturligtvis måste man ha minst en palm när man kör sekelskiftesstilen!
Det hör ju liksom till.

Då var det mycket palmer och pidestaler i inredningen.

Andra växter man hade var bla.pelargonior , kornettblommor och julkaktusar.

Jag brukar inte lyckas något vidare med krukväxter. Kör mest med pelargonior och orkideer.
(tåliga och svåra att ha ihjäl )

Men nu har jag slagit till och köpt en stor guldpalm. Vi får väl se hur länge den lever...


Det blev lite ändrade planer i eftermiddag. Stora P och jag hade tänkt åka till Nordviks trädgårdar och fika och handla lite, men en ko förolyckades på Gården så planerna blev omkullkastade.
Nu tänker jag börja beta av min "att göra lista".
Jag gillar listor. Har alla möjliga.
Det är så smidigt att skriva upp det man borde få gjort och så stryka eftersom.
I bland är listan kort och ibland väldigt lång.
Just nu är det alldeles för mycket på den där listan....
Många av dom är tråkiga och jobbiga att göra, men tänk så skönt när man får stryka en sådan sak.
Nu tänker jag göra dom roliga sakerna först och eventuellt börja på en tråkig.
Tror ni inte att det är ett FÖNSTER som ska fixas nu igen!!
Det här sitter på magasinet och fönsterrutan är trasig. Plus att kittet är väck och bågen nästan utan färg.
Men hela byggnaden ska ju målas så småningom och då är det ju värdefullt att fönstret är klart!

Trevlig kväll!


Kommentarer