28 december Snö snö snö





Jahapp!
Nu är det bara att tugga i sig att vintern är här.
Med besked!
Det är helt galet vad mycket snö det har kommit!
I går kom jag tre timmar för sent till jobbet i Nordingrå.
Fastnade med bilen först hemma på gården, sedan på en plogvall vid utfarten till E4.
Någon tillstymmelse till plogad väg fanns inte heller.
Arg som ett bi och svor eder över bilen.
Jag som gillar min bil annars men nu ville jag helst sälja den billigt på mellandagsrean.
Man ska överhuvudtaget inte vara ute på vägarna såna dagar!
Ligga kvar i sängvärmen och överhuvudtaget inte sticka ut näsan ens!

Jobbat i dag också.
Men nu hann jag hem innan snövräkeriet satte i gång igen!
Var ute i snöstormen och skottade heeela vår altan!
Snart är snön uppe vid räcket!
Latmasken har suttit i, så den har inte blivit skottad en enda gång hittills.

Nu snöar det tätt tätt.
Hur härligt är det inte att vara ledig i morgon!



Kommentarer