Nittonde december och inte en helt perfekt paketinslagning


Jag är helt klart imponerad av de som slår in sina julklappar såå vackert!
Hittar konton på Instagram med de allra vackraste paketen.
Klappar som matchar med papper, snören och etiketter.
Perfekt form och storlek på alla.
De ser till och med ut att matcha inredningen i huset!
Noga genomtänkt och stilfullt!

Klart man blir avundsjuk!

Hur ser mina paket ut då?
Ja inte ligger det någon färgmatchande hög under julgranen inte.
Inte är dom i perfekt storlek och form heller.

Jag kan börja hela alltet med det där fina papperet och snöret, men så kommer ett ASSTORT paket som det behövs typ en hel rulle papper till.
Inte slösar jag något dyrpapper då inte!
Det finns paket som har konstig form. Hur sjutton slår man in dom snyggt?
När dom redan ligger i en stor låda. Inte försöker jag då hitta en ännu större låda bara för att det ska bli perfekt fyrkantigt!
Nä då blir det till att klippa och fixa med bitar här och där. Skitfult blir det.



Jag brukar passa på att slå in klapparna direkt i paketinslagningen på affären om det finns.
Bara för att få det gjort liksom.
Men då får man tugga i sig att papperet inte är så snyggt alla gånger.



Och så...ALLTID har man glömt bort att slå in eller två klappar och kommer på det på julaftonsmorgonen!
När papperet är slut!
Eller tejpen!
Då får man ta aluminiumfolie eller något halvskrynkligt brunpapper man hittar i någon skrubb.
Har man tur är det klappar till barnen. För dom bryr sig förhoppningsvis inte så mycket om själva utseendet.

Så är det med julklappsinslagningen i den här gården.
Men det är ju olika i olika gårdar!

Jag får inse att jag varken har tålamod, engagemang eller ork att få till det som jag egentligen skulle vilja att klapparna ska se ut.
Så jag nöjer mig att njuta av andras skapelser på Insta.




Kommentarer