Sjunde december och min födelsedag




Sedan jag var liten har jag alltid förknippat min födelsedag med julen.
Man längtade och längtade och längtade..
Räknade dagarna på adventskalendern.
Jag hade ju en alldeles egen lucka - den med sjuan på.
Det var nu som julen liksom började.

Julpapper på paketen.
De nybakta pepparkakorna premiärfikades.
Det låg tomtar och annat juligt i paketen som ställdes fram direkt.
Såklart!

Jag har var varit med på luciatåg i kyrkan på min födelsedag.
Vissa år tände man andra ljuset i adventsstaken eftersom det var andra advent.
När födelsedagen var över började man längta igen!
Nu till julafton!
Sen var det ett heeelt ååår till nästa gång....

Om det var mer snö förr eller inte kan jag klart och tydligt referera till den här dagen.
Det var INTE mer vinter den 7 december förr!
Jag minns både regn och åska på min födelsedag.
Sällan det var skidföre.


Mörka ,tråkiga bilder blir det nu i decembermörkret

I dag spöregnar det och blåser storm!
Jag vill inte att någon ska behöva åka ut och halka på ishalkiga vägar i kväll så tårtan bjuder jag på till helgen i stället.

I kväll äter vi något gott, tänder ljus och kurar inomhus.

Jag har alltid önskat att få fylla år på sommaren!!
Tänk att få ha tårtkalas i trädgården!
Eller på stranden!!


Kommentarer

  1. Grattis i efterskott Lizze!!
    Så fint å mysigt det blev med sofforna!!
    Födelsedagskramar till dej utan tomtepaket. Jag kommer gärna på sommarkalaset!!
    Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Nu blir jag ju sugen på att ordna ett sommarkalas! 😊
      Du är så välkommen!!

      Radera

Skicka en kommentar