Tjugonde december och man kan inte lyckas jämt


Nä just det!
Eller.. i mitt fall - "man kan aldrig lyckas"!



I alla fall när det gäller bakning.

Jag drog i gång ett vörtbrödsbak i kväll.
Inget slår ett hembakat vörtbröd!

Innehållande porter, julmust, vörtbrödskryddor, kvarg,russin, rågsikt.

OCH salt OCH sirap.
De två sistnämnda saknas nämligen i mina bröd!

När bröden stod på jäsning i två timmar kändes det som om jag hade glömt någonting.
Kollade receptet igen och jaha, som vanligt då!

Tänk att det alltid ska vara på det här viset! Jag lär mig aldrig heller!
När allt bara ska gå på "rus"hela tiden!

Men bröden blev ju fina i alla fall. Om nu det är någon tröst i bedrövelsen.
Vi kanske kan strö salt på skivorna innan man smörar?
Eller använda extrasaltat smör!
Man kan ju ringla på lite sirap också om man vill.

I morgonbitti ska jag smaka.
Och avgöra om det blir "köpesbröd" ändå.

Kommentarer