6 JANUARI Ny jacka och bildårar!


Nog är det typiskt att man går och bli sjuk precis när det är helg!
Feber, ont i kroppen och rosslig i halsen.

Ute var det soligt och fint och jag såg ett nydraget skidspår.
Men blev inte ens sugen på att gå ut.
    
Innehållet innehåller annonslänkar för Sportamore
                                                                                                      

I stället har jag klickat hem en ny längdåkningsjacka.
Tyckte det var dags.
Min gamla har jag haft sedan 2007! "Nyjackan" som inte är så ny längre...
Superfint med en lila jacka tycker jag!
Passade på nu när det är massa rea hos SPORTAMORE . Fri frakt och fria returer är det också.

Ångrar lite att jag inte köpte nya byxor också.
Dom jag har är det inget vindstopp på och det blir så kallt i fartvinden.

Vad är det för galningar som voltar med bilarna ute på E4?
I går var det en inte så långt från oss.
I natt var det en några mil härifrån.
Under julhelgen var det ytterligare två.

Vad är det för fel på folk?
Men jag är inte ett dugg förvånad. Bara på den milen jag har att köra till jobbet har jag sett flera incidenter.
Folk kör som GALNINGAR!!
I snömodd och snöyra kör dom precis som det vore sommarföre.
Om och förbi till varje pris!
OCH ALLTID är det en stor VAN, Volvo eller BMW.

Vad är det som gör att folk måste ha så "förgjortat" bråttom??
K brukar alltid ha något att berätta han också, han som kör lastbil på dagarna
Det är sånt vi sitter och avhandlar vid middagsbordet.

I höstas stängde dom av ena sidan av E4 för dom höll på att lägga asfalt.
Man fick vänta i kö tills det kom en följebil och så åkte alla på ena sidan.
Tror ni inte att det var tre-fyra bilar som ÄNDÅ körde på den andra tomma sidan.!
Bara för att komma längre fram i kön sen!
När jag skulle svänga av och korsa den andra sidan måste jag först släppa förbi dom.
Från fel sida!
Jag hade banne mig lust att INTE stanna! Krock på dom bara!

På den tiden man körde traktor på Nordingråvägarna på somrarna skulle man haft en kamera redo.
Jisses vilka idioter det finns!
Det värsta som kan hända enligt vissa är att ligga bakom en traktor en liten stund.
Hellre chansar man på att köra om. Mitt i en kurva eller innan ett backkrön.
MÅNGA gånger har jag måst slänga traktorn åt sidan eller tvärbromsa.
Ååå jag blir alldeles upprörd när jag skriver om det här!

Nä nu ska jag dunsa ner i fåtöljen igen.
Slötitta på nåt på TV.

Hoppas febern är väck i morgon!

Kommentarer