Ons 31 JANUARI Min bästa krukväxt



Särskilt vacker är den inte.
Men speciell.
Tror inte det finns många som har en likadan.

Jag har inget namn på växten för jag fick den av en vän som varit på Nya Zeeland och tagit hem frön från träd som växer där.
Då - för fem år sedan var den en pytteliten planta som nyss grott.
I början växte den väldigt sakta, men vid en omplantering satte den fart.
Jag har ingen aning om hur den ska skötas eller hur stor den kommer att bli.
Jag törs inte toppa den heller.
Men det kommer ju mer "grenar" nerifrån nu.


"Barren" är långa, mjuka och klargröna.


Att jag har fått den att överleva i fem år! Bara en sån sak!
Men jag vågar inte flytta den från fönstret där den alltid har stått.
Den verkar trivas där.  I köksfönstert mot sydost.

Januari lämnar över till februari med en klass 2 varning och SNÖSTORM!!
Alltså hur ska man orka fram till våren??
Snö,snö, mörkt och mulet, snö, snö mörkt och mulet.
Det går liksom inte ens att föreställa sig hur det var med sol och grönt. Sommar!
Kommer det ens att BLI så någon mer gång??
När man tittar ut genom fönstret känns det som om det kommer att vara så här i evigheters evigheter.

Kommentarer