Sveriges största snödjup??



Vilken dag!!
Äntligen soool!!
Jag har både gått långpromenad och åkt spark.
Hängde på K när han var till bybastun och eldade.

Denna bastu är i gång varje lördagseftermiddag/kväll.
Eldningen görs efter ett schema.
Det är många som bastar och eldar, så var och en behöver bara elda ca 2 gånger per år.

Bastun drivs av byföreningen och har många flitiga besökare året om (förutom under två mån mitt på sommaren)
Man behöver inte vara bybo för att basta. Alla är välkomna!

Jag brukar inte basta men K är där de flesta lördagar.
Snackar skit, byskvallrar och dricker öl!
Jag får ju göra samma sak på syjuntan en gång i månaden.
Men vi dricker inget öl....




Det blev sagolikt vackert när solen har lyst i dag.
Det känns som att man är förflyttad upp till fjällvärlden.
Läste att dom har Sveriges största snödjup på en mätstation några mil härifrån! Tror jag det!


Fulltankad med sol och frisk luft ska jag nu köra ett städrace i huset.
Sedan får det bli en lugn kväll i TV fåtöljen.

Ha en trevlig lördagskväll alla ni!
Så kul med alla nya följare :) :)

Kommentarer