Nystart med träning


Att få komma hem från jobbet och det är ljust ute.
Hur härligt är inte det!

Äntligen är jag av med den envisaste av förkylningar jag någonsin har haft.
Varit snorig och hostig sedan november!
Har inte tränat på evigheter. Förutom promenader då.



Men nu så!
Nu är jag i gång!
Drog i väg på en löp/promenadtur i eftermiddag.
Hann inte i väg till något skidspår eftersom jag hade en tid att passa senare.



Fy attan vad dålig kondisen är alltså! Nu vill jag ha bra ork för att kunna åka mycket skidor!!
Men det är bara att bita i sura äpplet och träna på.
Det blev 6 kilometer på en plogad skogsbilväg.
Nu ska jag försöka lägga upp träningen vettigt och inte gå ut för hårt. Springa för fort och för långt.
Max 6-7 kilometer och blanda med gång.


Helst vill jag åka så mycket skidor som möjligt, men det är mycket svårare att få till på vardagarna.
Jag ids helt enkelt inte ta bilen och åka i väg till ett spår.
Så mycket lättare att snöra på sig skorna och ge sig i väg

Hittills i år har jag åkt ynka 5 kilometer! Denna långa, snörika vinter!
Men den är ju inte slut än på ett tag.

Efter duschen åkte jag i väg och fick massage. Såå skönt!
Det är något jag unnar mig en gång i månaden.
Har inte ont någonstans utan det är bara för välbefinnandet.
Det är säkert förebyggande också.
I bland dyker det upp någon ond liten punkt som masseras bort.
Det KAN ju vara någonting som skulle kunna bli något värre om jag inte gått på massagen.

Nu blir det till att svida om här.
Ska åka och fira Stora P som fyller år i dag!!!

Kommentarer