Rosa skimmer


Vilken vacker eftermidddag det var i dag!

Kom hem från jobbet tidigt. Hann precis se Sverige skida hem silvermedaljen i skidskytte.
Så otroligt spännade det var!
Jättegrattis till hela laget!!

Solen värmer såpass på dagarna nu så temperaturen stiger till mer utevänliga grader.
Jag har precis paraffinerat mina skidor och var jättesugen på att ta ett par rundor i spåret.
Bytte om och gav mig i väg.
Var tvungen att vända om efter ett par hundra meter. Bakhalt!
Jag som trodde det skulle funka med en hård, blå burkvalla idag. Men icke sa nicke!
Det var ett lager lätt nysnö i spåret så skidorna liksom flöt ovanpå och greppade inte ett dugg.
Gjorde mig omaket att gå hem och lägga på en annan sort.
Nu blev det bättre, men gick så ofantligt tungt!
Om det var skidorna som gick trögt eller om det var jag som inte orkade åka ordentligt, det gick liksom inte att bedöma.
Kände mig som en elefant där i spåret.

Stannade titt som tätt och fotade.
Det var så vackert!
En blek sol som lyste bakom tunna moln och små,lätta flingor ramlade sakta ner.
Ljuset var liksom rosaskimrande.
Det gick inte att få fram de rätta färgerna på bilderna. Tyvärr.



Kommentarer