En fantastiskt rolig dag!



I dag har jag gjort någonting roligt!
Någonting jag verkligen inte ångrar att jag anmälde mig till.
Någonting som gav mersmak.

Jag har varit på akvarellkurs!
Tillsammans med fyra andra nybörjare (inklusive min dotter P) har vi  fått en introduktion och en massa tips i akvarellmålningens mysterium.
För nog är det lite svårt alltid.
Men så otroligt roligt!

Hela dagen satt vi där och målade. Tiden rusade fram som aldrig förr! Vi hade knappt ro att fika!

Vår lärare heter Runo Dahlgren och han är en fantastisk akvarellmålare!

Detta var bara en endagskurs, men vi blev så frälsta på det här så han lovade oss en dag till framöver våren.
Då ska vi sitta ute och måla.
Längtar....

Som allt annat man vill bli duktig på så gäller det att öva och öva.
Några genvägar finns inte.

Jag har som vanligt dåligt tålamod när jag ska lära mig någonting. Jag vill kunna NU!
Vill att det ska bli perfekt direkt. Orkar inte hålla på att traggla.
Men nu MÅSTE jag ge detta en chans!
Jag ska införskaffa material så fort som möjligt och sätta i gång!


Kommentarer