På äventyr med barnbarnet


Ja jisses vilken dag det blev i går!

Lilla P tycker det är så spännande när dom hämtar Fanny när hon kommer med tåget!
Nu skulle han få åka tåg själv.
Till Fanny!



Jag har hela vintern tänkt att han och jag ska åka upp till Umeå över dagen.
Åka tåg, hälsa på hos Fanny, gå på Leos Lekland och äta hamburgare på stan.
Men det har varit svårt att få till det.
Det måste stämma med Fannys skola och så har ju vintern ställt till det en hel del med försenade och inställda avgångar.

Men nu var det äntligen dags! Tredje gången gillt!
Jag har haft stenkoll på SJ appen senaste dagarna och det har inte varit någon uppmuntrande läsning direkt.
Inställda och försenade tåg. Hela tiden!

Jag bokade det tidigaste tåget från Kramfors. Bara för att ha lite tid att spela på.
Avgång kl 7.
Innan jag åkte hemifrån såg jag att det var försenat en halvtimme.
Vi gjorde oss ingen brådska. Parkerade och traskade mot stationen.
Nu var det försenat ytterligare en halvtimme!

Jag ska göra en lång historia kort.
Vi satt där till klockan tio!
Ett tag var jag nära att dra i väg med bilen istället, men det var ju för själva tågresan vi skulle åka.
Han satt ju och väntade på TÅGET!



När vi väl kom i väg var det en exalterad liten polje som tittade ut genom tågfönstret!

Det var inte nog med det här.
I Nordmaling fick alla kliva av och vänta en halvtimme på ett annat tåg!

I stället för att vara framme före nio och äta frukost hos Fanny, så var klockan nästan halv ett!


Det blev brunch hos henne istället.

Vi fick skippa Leos Lekland och istället för att promenera tog vi bussen ner på stan.
Det var ju en kul grej att åka buss också!



På stan var vi och fikade.
Provade kläder.Som inhandlades både till honom och lillasyster.
Hittade små roliga lekhörnor här och var.
Kastade ut bollar från ett ställ på en sportaffär.....hm...



En hamburgare till middag blev väldigt uppskattat!
Antar att det var första gången han drack läsk (det fanns liksom inget annat att välja på)
Men det var ingen större hit.

Hem då?
Tåget var "bara" försenat tjugo minuter.
Innan tåget ens hade lämnat stationen hade jag en sovande pojke på sätet bredvid mig.

Summa sumarium av dagen.
Jag kommer aldrig mer att åka med Norrtåg!!



Kommentarer