På glid till kyrkan


I går eftermiddag dammade jag av mina skateskidor.
Måste prova om skaren håller att åka på.
Jag hade egentligen tänkt att åka litegrann nedanför huset bara.



Skaren håller inte riktigt bra för skateskär. Trots att vi har -15 på nätterna så är plusgraderna inte tillräckliga på dagarna för att det ska bildas skare.
Jag åkte ner på skoterleden som går nedanför oss och det gick väldans lätt att skejta fram!
Så lätt att vips var jag nere på Lövsjön  (mellan Träsk och Gallsäter)
På sjön var underlaget perfekt! Utanför skoterspåret var det ett par centimeter puder på skaren som höll hur bra som helst.




Det gick så lätt så lätt och vips var jag ute på Storsjön!
Ska bara åka till Storsjöbadet, tänkte jag.




Men bland alla stugor där efter kanten missade jag badet totalt och så var jag framme vid kyrkan! Skogs fina medeltidskyrka.

Ännu lättare gick det tillbaka för då var det en svag medvind.

Tolv avverkade kilometer,lite trött i vristerna och näsan blåsor i händerna (hade bara mina tunna löparvantar på mig)
så kändes det nöjsamt med en varm och skön dusch.

Det här blir en eftermiddag jag kommer att minnas.
Perfekt skidåkning i strålande solsken med en knallblå himmel. I slutet av mars!



Lite kontrast mot i fjol.
Den här dagen förra året plockade jag en liten bukett tussilago i dikesrenen precis här!


(alla bilder från mobilen)


Kommentarer