En alldeles vanlig torsdag



Jag slutade tidigt idag.
Så skönt att komma hem, sätta sig på altanen med en kopp kaffe och bara pusta ut!
Ingen träning, ingen promenad.
Iddes helt enkelt inte!
Det var så skönt att bara sitta där och göra ingenting.
Lyssna på fåglarna och takdroppet.
En stund i alla fall.

Sedan blev det  kontorsjobb resten av eftermiddagen. För Gårdens räkning.
Har tagit mig själv i kragen och schemalagt även det. Inte prick klockslag, men i stora drag.
Går väl sådär..
Det är fort gjort att någonting annat kommer emellan.
Men ambitionen finns ju där i alla fall.

I dag har det tinat riktigt bra!
Jag skulle testa om jag kunde ta mig fram till tvättlinan, men det gick inte bra alls!
Sjönk ner med hela benen!
De ljuvligt doftande vindtorkade sängkläderna får vi snällt vänta på ett tag till.

Ni ser ju på bilden vad mycket snö som ligger på gräsmattan och trädgårdslandet.
Staketet av armeringsmattor är drygt en meter högt!

Normalt brukar jag så trädgårdslandet runt den 15 maj.
Det ser helt omöjligt ut i detta nu, men jag tror att all snö är borta då.
Då står vitsippsbackarna i full blom!

Den här helgen är Fanny hemma! Det blir nog en massa hittepå kul!




Kommentarer