Blåst! Igen!!




I höstas köpte jag vita och rosastrimmiga tulpaner.
Fem av varje färg.
Satte dom i en liten pallkrage vid infarten till huset.
För min inre syn såg jag dessa vackra vårfräscha tulpaner blomma där under björken.






Alla lökar kom upp samtidigt och började blomma.
LJUSGULA!!!
Allihop!!

SUCK! Så tråkigt alltså!

Inte nog med det!
För två år sedan var det samma visa.
Då hade jag också satt rosa lökar, men alla blev knallröda och gula!

Okay om det har varit lökar man köper på kilo och plockar från en stor låda.
Det kan man ju tänka att de är av en billigare och sämre kvalité.
Men alla de här lökarna har man trott vara av en bättre sort.
Få och ganska dyra i glassiga påsar och kartonger och känt "märke".

Jag säger som min syrra brukar säga - "Va ring man åt?"


Som tröst i eländet så har de lila tulpanerna jag satte börjat blomma nu och de är just
LILA!

Kommentarer