Min tid är nu



Det här är bästa tiden alltså.
När man får hålla på och greja och fixa i trädgården.
Det är sånt jag vill lägga tid och pengar på!

I dag har jag varit ute och jobbat heeela dagen!
I mina ögon är det lyx att ha en stor matjordshög hemma på gården (köpt förra sommaren) och ett lass koskit från Gården liggandes bredvid.

Många skottkärror med jord och gödsel har jag kört till odlingslådorna i dag.
Fyllt på dom eftersom jorden har satt sig lite under vinterns snötyngd.

Jag har satt ut två nya små pallkragar och sått sallat i dom. Olika sorter.
Passa på att så sallat nu! Gror relativt snabbt och i början av juni kan man börja skörda så smått.
Lägg på en fiberduk så säkrar man ifall det blir någon frostnatt.

Förra veckan skördade jag jordärtskockorna som jag satte förra våren.
De har alltså stått ute hela vintern och de var hur fina och fräscha som helst!
Tog undan några som jag nu har återplanterat.
Jordärtskockor är ju så gott!
Lättodlad dessutom.

Innan helgen är slut ska palsternackor och morötter sås.

Jag har så många planer och ideér för trädgården!
Men innan jag börjar med finliret måste allt det grova jobbet göras och bli klart.


Eftermiddagskaffet dracks vid vår högst tillfälliga "sjöstrand".




Kommentarer