Små paradis på jorden


Det finns små paradis/ smultronställen här och var om man tittar efter.
Alldeles nära.
I går berättade jag om ett, och ett annat har vi här i byn.



BADHÄLLA!

Den ljuvligaste platsen i byn (sköts av vår byförening)

Jag tog en promenad dit i eftermiddag och tog årets första dopp.
+ 19 grader i vattnet och hur badbart som helst!
Gassande sol och helt vindstilla.




Här ligger kvällssolen på till sent på kvällarna och det är helt magiskt att ljudlöst simma i det ljumma, spegelblanka vattnet.
Detta är årets höjdpunkter som jag går och väntar på hela långa vintern.
Att simma i en sjö i kvällssolen.
Jag behöver liksom inte så mycket mer.
Det bästa av det bästa.
Går inte att köpas för pengar.
Men det gäller att passa på de dagar som bjuds!


Att byta om före och efter badet är extra roligt när man har
den sötaste lilla omklädningshytt man kan tänka sig!

I kväll har jag och några "tanter" i byn varit på homeparty.
Oj, jag skrev fel - tjejer menar jag!
Som vanligt en massa pladder och skratt och jättegott fika.
Tack för i kväll hörrni!

I morgon ska det bli + 27 grader enligt SMHI. Gött!!

Kommentarer