Trädgårdsjobb för hela slanten!



I dag pysslar jag i trädgården.
Tomatplantorna växer så det knakar och behöver bindas upp.
Gurkorna ska omplanteras i stora krukor och ska fpå komma ut i växthuset.
Jag kör samma som till tomaterna.
Fyller en 20-liters kruka med matjord och brunnen kogödsel och blandar i köpesjord.






I dag har även bönorna fått komma i jorden.
Gröna- och lila störbönor.
Hoppas på bättre odlingslycka i år. Förra sommaren kom inte en enda upp!
Antar att det berodde på den kalla sommaren.Bönor vill ju ha varmt!
Jag har vattnat igenom alla odlingslådorna i dag också. Det är så bra, fuktighetshållande jord så man behöver inte hålla på att vattna hela tiden. Viktigast att hålla fuktigt är just nu när fröna håller på¨att gro. Jag har en svettslang som kopplas på vattenslangen. Svettslangen lägger jag i lådan som ska vattnas och så ligger den där och droppar vatten tills man tycker det är lagom vattnat. Under tiden kan man göra andra saker. Jättebra för mig som inte har tålamod att stå och vattna med en slang!



Titta här! Lila tulpaner.
Precis som de såg ut på påsen!
I bland lyckas det!

Snart kommer barnbarnen hit.
Föräldrar som bondejobbar...
Saknar kosse ko ibland, men inte just nu. Det finns ju så vansinnigt mycket annat skoj att göra den här tiden som aldrig hanns med på kossetiden.

Varmt som mitt i högsommaren har vi också.Tror vi tar en tur till Badhälla, jag och barnen.

Trevlig lördag!!

Kommentarer