En fredag mitt i juni


Nu har precis halva juni gått och det är precis halva juni kvar.
Det känns väldigt bra tycker jag!

Nu jobbar jag bara en dag till på mitt ena jobb innan jag går på semester där.
På mitt andra jobb är det tre veckor kvar, men det är bara två dagar i veckan så jag ska väl egentligen inte klaga.


Här blir det middag ute på altanen ikväll!
Såå ljuvligt!
Väntar på K som är på Gården och byter multirem på deras bil.

Nu lyser solen på vår altan till halv elva på kvällen!
Men jag tycker egentligen att det är jobbigt med de ljusa nätterna. Inte för att jag har svårt för att sova, utan för att det aldrig känns som natt!
Jag skulle mycket hellre vilja ha mörkt åtminstone några timmar.
Det är så mysigt att sitta ute på kvällarna med tända ljus.
I mörkret!
Det kan vi sällan göra här, för när det blir mörkt på kvällarna är det för kallt att sitta ute.

Jag fattar inte dom som köper solcellslampor och slingor att ha i sin trädgård på sommaren.
Dom lyser ju ändå aldrig! Inte förrän till hösten!
Jag plockar bort våra under sommaren!

Hur som - jag önskar er en trevlig sommarfredagskväll.
Mitt i juni!

Kommentarer