Kvällsrundan i trädgården


I skrivande stund är klockan tio och solen är fortfarande ovanför trädtopparna!
Jag har precis kommit in från kvällsrundan i trädgården.
Så underbar kväll!
Vinden är stilla och doften av syrenerna ligger tung över trädgården.
Fåglarna har ännu inte gjort kväll utan kvittrar och drillar precis överallt.
Vi har massor av enkelbeckasiner här (dom häckar nere på träsket) och det blir ett speciellt ljud av vingarna när de flyger på kvällarna.


Kvällsrundan är ungefär densamma den här tiden.
Vattnar tomat-och gurkplant om det behövs och stänger växthuset.
Vattnar de få krukor jag har utomhus.
Kollar om sallatslådorna behöver vatten och drar eventuellt upp något ogräs i förbifarten.



Jag är glad att jag inte hann plantera ut luktärtorna innan stormdagarna vi hade i början av veckan, men i helgen ska de få komma ut.
De mår verkligen inte bra av att stå och stampa i sina små krukor nu.
Nu är det dags att börja gallra bland rödbetor och andra grönsaker.
Men tyvärr måste jag kompletteringsså höstmorötter. De har kommit upp väldigt ojämnt!
Antar att det beror på torkan och att jag inte varit så flitig på att vattna.


Till dagens middag åt vi av de allra första skördade sallatsbladen!
Såå gott! Lyx!

Kommentarer