Nostalgisk kvällstur


Jag behövde röra på mig efter en dag på kontorsstolen och Paulina behövde barnvakt för att stängsla åt djuren.
Vad gör man då?
Jo åker till Gården, bäddar ner ungarna i dubbelvagnen och ger sig i väg på en promenad.
Går den gamla vanliga grusvägen som jag gått och sprungit tusentals gånger.
Nu var det ett par år sedan så det kändes faktiskt lite nostalgiskt.

I långa branta utförsbacken tyckte jag det kändes onödigt att gå och spjärna emot med vagnen så jag började jogga.
Det gick fortare och fortare eftersom vagnen var tung, så jag drogs bara med och tillslut var farten superhög och benen kändes nästan som ett hjul!
Började skratta hejdlöst mitt i alltihopa när jag tänkte på om någon såg mig!!
När jag berättade detta för Paulina sedan undrade hon varför jag inte använt bromsen.
Bromsen??
Alltså mitt på handtaget sitter en broms som man kan bromsa vagnen precis till den fart man vill att den ska gå.
Ha, ha jag är tydligen inte så streetsmart...


Långa skuggor och spegelblank sjö




På andra sidan av sjön ligger badplatsen där jag badat nästan varje dag varje sommar sedan jag var barn.
Det heter egentligen Bäcksvöja, men vi har aldrig kallat den någonting annat än Andra sidan.

Jag önskar att jag kunde bjuda på bättre kvalitét på bilderna, men med mobilen i motljuset är det inte lätt att få till det bra.
Det var så magiskt vackert i kvällssolen!

Nu är timmen sen. Igen! Så svårt det är att gå och lägga sig i tid!

I morgon är en annan dag!
Godnatt!!

Kommentarer