Söndagskväll


Sitter här på lilla kontoret med den allra sista solstrimman lysande rakt på skärmen.
En helt igenom ljuvlig kväll!


Värmen är tillbaka och de kallare dagarna vi hade i början av veckan är redan glömda.

Gårdagen spenderades med goda vänner. Det hanns med både shopping och äta en god middag.

Idag har jag tillbringat det mesta av tiden ute i trädgården.
Rensning stod högst på priolistan.
Så skönt att det är klart nu!
Tar man sig tid att rensa ogräset ordentligt nu så har man igen det flerfalt resten av sommaren.
Jag tar inte bort ogräset jag rensar bort, utan lägger det på jorden mellan raderna.
Det ser inte så snyggt ut förstås, men det bryr sig inte växterna om.
De blir glada av att få näring av gräset när det förmultnar och så håller det fukten i jorden när det får ligga och täcka.
När grödorna växer sig större kommer det inte att märkas så mycket.



Ett avbrott mitt på dagen för att åka till Gården på kalas!
C fyller nämligen
30 år idag!
Vi blev bjudna på så goda tårtor och kakor!

Nu ska jag bara fixa några papper innan jag kan stänga datorn och sätta punkt för dagen.
I morgon väntar en ny arbetsvecka.
Visst börjar man sukta efter semester nu?
Nu vill jag vara hemma och greja! Har så många små projekt jag vill sätta i gång med!
Älskar att vara hemma och dona på!


Kommentarer