Syjunteavslutning på Villa Fraxinus


Säsongsavslutning på syjuntan.
Då brukar vi hitta på något kul.


Det blev en tur till Villa Fraxinus i Nordingrå.
En visningsträdgård som är anlagd mitt i naturen på ett berg!
Trädgård och natur smälter samman på ett fint och naturligt sätt och en restaurang ligger mitt däri.

Vi åt god mat och strosade sedan runt i trädgården.

Naturligtvis låg kameran kvarglömd hemma,men några halvdassiga mobilbilder kan jag bjuda på i allafall.






Vilken tur vi hade som kom precis innan alla vackra rhododendron och azaleor har blommat ut!

Precis som alltid när jag har besökt en fin trädgård så får jag massor av inspiration och kli i trädgårdsfingrarna.
Oj, vad mycket man vill göra!
Det är nästan så man tar skyffeln och börjar gräva direkt när man kommer hem!

Men nu ska vår trädgård få växa sakta och eftertänksamt.
Det ska få ta den tid det tar.
Ett projekt i taget.
Påbörjade ett i går som ska få bli klart.
Innan ett nytt påbörjas.
För en gång skull...

Kommentarer