Gårdsbutiken i Nordingrå och en dag med Lilla P

I dag hämtade jag upp Lilla P för en äventyrsdag med mormor!
Först fick han hänga med till kontoret för en liten stunds jobb.
Lite att göra inför den sista i månaden. Jag satte honom vid dokumentförstöraren med en bunt gamla papper så kunde jag jobba på i lugn och ro.

Sen hämtade vi upp min mamma/gammelmormor och så åkte vi ut till Gårdsbutiken.
Minst ett måstebesök där varje sommar.


Där finns restaurang/café med mycket god lokalproducerad mat.
Mysigt att sitta både inomhus och utomhus.
De gör goda marmelader, safter, sylt mm som går att handla i butiken.
En massa fina saker och en del växter finns också att köpa.
På bilden finns bara en liten del av sortimentet.




Är man fikasugen kan jag rekommendera jordgubbspajen!

Ett tips är att man promenerar stigen upp på Själandsklinten (som börjar vid Gårdsbutiken)
Däruppe har man en storslagen utsikt över stora delar av Nordingrå.
Sedan smakar det gott med en lunch eller middag på Gårdsbutiken!

Gissa vad vi gjorde resten av dagen, Lilla P och jag?
Badade vid Badhälla såklart!!

Kommentarer