Livet före-och efter festen

Ja det är ju lite så faktiskt.



Dagen efter.... och luften ur.

Ända sedan i våras har det lagts  mycket tid och engagemang kring byfesten.
Det är egentligen ett stort projekt som ska ros i land.
Så senaste veckan har väldigt mycket tid lagts ner på förberedelser.
I gassande hetta!
Stora tält har satts upp, bord och stolar har kånkats fram, en bar har byggts, bajamajor beställts,
flera inhandlingar av varor, tak satts upp över dansbanan, blomstersmyckningar på borden, putsning, fejning och dukning.
Och så min huvuduppgift då - hålla koll på ekonomin. Eftersom jag är kassör i föreningen.

Och SÅ bra det blev! Hela alltet!!

Finklädda människor strömmade in genom entrén och vädret gav oss lite barhärtighet just i går.
En tunn slöja av moln höll sig framför solen så den värsta hettan hölls stången.
Alla glada människor lyssnade på den rolige Janne Kranz under middagen och när alla var mätta och belåtna började Skåningarna spela upp till dans på dansbanan.
I det stora tältet spelade parybandet Riff Raff Ruff.
Där var det dans, tjo och tjim på ett annat vis!
Runt baren var det fullt med folk från början till slut och korvmojen fick stänga för korven tog slut!

Ja jisses vilken kväll det blev. Unga och gamla i en salig blandning och jag hörde bara positiva omdömden från gästerna!
Sååå kul!
Det var ju ändå det vi strävat efter - en lyckad fest med nöjda människor.

Gissa om jag var mör i kropp och knopp när jag la igen ögonen vid halvfyra snåret i morse.

I dag var det på´t i gen och stöka undan hela härligheten.
Trötta och slitna, men ändå nöjda.
Skönt som tusan att allt är över och vi har rott det i land.



Jag tog nog sommarens skönaste dopp i eftermiddag.
Helt ensam på badhällan.
En stilla simtur i stilla regn.

För stilla har regnet varit här. Endast 3 mm i regnmätaren!
Har hört att det kommit betydligt mer på andra håll!

Kan gissa att det blir en tidig kväll i kväll....





Kommentarer