Önska vad du vill till huset


I dag ramlade en fråga in på mail.

"Om du får önska vad som helst till ert hus, vad skulle det vara? "

Egentligen BORDE jag svara -Ny brädfodring på husets ena gavel.
Men fy så trist om jag nu får önska precis vad som helst!

Isället säger jag NYTT BADRUM!

(Bilden är INTE från vårt badrum)

Önskar ett svart/vitt rutigt klinkergolv med golvvärme.
Väggarna vid dusch och badkar vill jag ha klädda med fasat vitt kakel.
Men de målade träväggarna skulle jag nog behålla i resten av rummet.


Självklart ett badkar! Ett i gjutjärn och med lejontassar.

Eller varför inte ett kopparbadkar!! Fint det med!

Inredningen ska gå i den här stilen. Med tillhörande speglar, lampor, kranar och andra smådetaljer.

Naturligtvis måste toaletten vara i samma stuk!


Får jag önska något mera så får det bli en altandörr.
Det har jag ju pratat om förut här på bloggen.


En specialbeställd, hög med spröjs.
Nu måste jag säga som Herr Mandelmann: - Jäkelen vad snyggt det skulle bli!

Men som allra första "önsk" får det bli nya, sköna fåtöljer med tillhörande fotpallar att sitta i framför TV:n!
Gärna blomönstrade Carl Malmsten fåtöljer, men enfärgade sammetsfåtöljer skulle också passa perfekt!

Den lilla rokokosoffgruppen vi har nu är visseligen jättefin, men ska man sitta länge blir det en aningens obekvämt.
Jag vill kunna somna skönt framför TV.n, ha ha!!

Vi får väl se om det kommer någon trollfe och svänger sitt spö här framöver!

Men allra först ska det installeras en ny panna och byggas om i ett rum för ackumulatortankar,
Men hur kul är det på en skala?
Lika trist som att dränera och göra nytt avlopp. Typ!
Kostar en massa, men syns inte.

Trevlig Lill lördag på er!!

Kommentarer