Sommarens projekt nummer två är klart

Ett av trädgårdens projekt jag hade att göra i sommar var att pimpa växthuset lite.

En tidskrävande syssla minst sagt.


Lite kalt och tråkigt tyckte jag det var. Någonting måste man ju kunna hitta på för att piffa till det lite.


Av två tunna bräder sågade jag ut "tänder"och satte under vindskivorna.
Väldigt försiktigt måste jag såga för att det inte skulle spricka.
Målat med linoljefärg.
Visst blev det ett lyft?


En gavelspets fick det också bli!

Kul att greja med sånt här tycker jag och nu ska jag börja med projekt nummer tre!
Jag hade skaffat virke, men det var så dåligt att det var bara att kassera!
Trist och tråkigt tycker jag att de säljs så dåligt virke att det inte går att snickra av!

Nu ska vi snart bege oss på roligheter med bybor!

Syns i mörrn!




Kommentarer