Äntligen funnit det jag har sökt



För många år sedan köpte jag ett vitrinskåp i furu som jag målade vitt och satte spets på insidan av glaset.
Det har passat bra i vårt matrum eftersom matmöbeln också är vit.

Jag gillar fina glas och skulle gärna köpa på mig en hel del, men kruxet är att skåpet är proppfullt!
Jag får inte in ett endaste litet glas till.
Mat och kaffeservisen ska ju också få plats därinne.
Därför har jag sökt med ljus och lykta ett likadant skåp. Det skulle bli så fint med två likadana.

Till min lycka hittade jag ett NÄSTAN likadant i helgen för typ inga pengar alls.

Men nu när jag är redo för att börja måla så får jag beslutsångest!
Ska det verkligen målas vitt??
Någonting säger mig att det ska vara en helt annan färg.
Men VILKEN i såfall?
Jag har velat hit och dit så det är inte klokt!

Men efter mycket funderande så kommer jag nu att måla det vitt.
Mest för att jag inte ids måla det andra skåpet också!
Det är ju helt tvunget att de har samma färg. Annars skulle det se konstigt ut.

Nu är det tvättat och sandpapprat och färg ska beställas.
Självklart äkta linoljefärg!

Trevlig fredagskväll!!

Kommentarer