Bra barnhandskar! Finns dom?

Jag som jobbat som förskollärare i snart tjugo år har sett det mesta vad gäller handskar till barn.
Jag kan bara säga att den som kan designa ett riktigt bra handskar har lyckan gjord!
För det finns inte handskar som riktigt håller måttet.

Det är inte kul för barnen att leka ute med för stora, klumpiga handskar.
Speciellt inte när tummen är mitt i handen och det inte ens går att hålla i spaden eller dra en pulka.
Många handskar har också dålig passform så de sitter inte kvar på händerna!

Gissa hur ofta man får sätta på barnen handskar när man är ute vintertid!
Antingen åker dom av alldeles själv för att passformen är urusel eller så tar barnen av sig för att de ska kunna HÅLLA i saker.
Lika illa vilket som.

Nu tror jag att jag har hittat ett par som verkar riktigt bra.
Jag har beställt varsitt par till mina barnbarn, så får dom testa.




Det är att föredra en lite tunnare handske framför en tjock och klumpig.
Fördelen är att dom sitter på! Tjocka handskar kan barnet inte leka i och drar av sig och blir kall.

Dessa handskar är fodrade med skön fleece på insidan.
De är vind och vattentäta och har en dragkedja på sidan så den är lätt at få på och av.
Vid handleden är det en resår med kardborre som dras åt så mycket som behövs.
Det sitter även en litet snöre med ett spänne som kan fästas i overallsärmen.
OCH en lapp där man kan skriva barnets namn!
Förstår ni hur viktigt det är att märka barnens kläder??
Det är rena gissningsleken när man plockar ur torkskåpet och ska hitta rätt barn till rätt handskar när det finns 18 par ungefär likadana.
Omärkta!

Jag vill tipsa om att handskarna finns HÄR om någon är intresserad.


Jag beställde strl 2-4 åt snart fyraårige P.
De passar som en handske!
Inget att växa i alltså.
Men så ska det heller inte vara när det gäller handskar!



Kommentarer

  1. Haha, ja hur många usla vantar har man inte träffat på under åren! Det är ju värre ju yngre barnen är tycker jag.
    Lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar