Fredagsfeeling



Att vara uppe med tuppen och börja jobba tidigt en fredag belönar sig med att då får man gå hem tidigt också.
Så skönt att komma hem och pula på med lite av varje innan helgen startar.
Efter en kopp kaffe tänker jag nu dra igång dammsugaren och feja huset rent.
Det blev ju ingen helgstädning alls förra veckan...

Vi har äntligen fått kranbilen att lyfta upp båten idag!
Nu ska den tvättas och ställas in.
Gissar att K blir lite sen hem i kväll.
Båtsäsongen är inte lång inte. Några futtiga månader bara.
Om man räknar båtturerna på en sommar så går det nog att räkna dagarna på handens fingrar.
TROTS att vi haft en helt otrolig sommar vädermässigt.
Jag röstar för myyycket längre somrar!! Minst det dubbla.

Jag är ute och kikar varje dag om höstastrarna har slagit ut. Men icke sa nicke.
Nu är det nog rätt kört eftersom det var minus 6 grader här i går natt.
Rackarns också!
De är ju så fina att plocka in.
Förstår inte varför just dom segar på. Hundratals knoppar men ingen som orkar slå ut.
Vad har ni för erfarenhet av höstastrar?

Jag önskar alla mina bloggläsare en riktigt trevlig fredagskväll!




Kommentarer