I natt sov jag tio timmar rakt av! Drömlöst.
Känner mig som en ny människa idag.
Det var nog välbehövligt med en massa sömn med andra ord!
Det har varit så väldans mycket med jobb, möten och papprande på kontor ett tag så det känns som det skulle behövas lite semester rent av.
Men tyvärr finns inte något sådant i sikte på ett bra tag.

Men nu är det helg med två lediga dagar!
Bara det är ju en ynnest i sig.

Jag har städat och farit runt här och snart dundrar barnbarnen in!
Deras föräldrar har jobbhelg.
Det får bli uteaktiviteter i eftermiddag.
Termometern visar + 13 men tjocka molnen vill inte flytta på sig!
Vi som sett fram emot värmen och solen som skulle komma den här helgen.
Tydligen är det inlandet som får del av den kakan.
Lite konstigt faktiskt, eftersom det brukar vara precis tvärtom på höstarna.
Vi brukar ju klara oss från havsdimman eftersom vi bor en liten bit in från kusten, men icke idag!
Men det hinner ju spricka upp än! Hoppas jag.


Bild från finaste promenadrundan vi har här. Sågspånsbelagd slinga runt lilla sjön.


Lilla sagohuset i lilla sagoskogen. Visst är det näpet?

Jag har fått frågor på hur det ser ut i omgivningarna där vi bor.
Vissa tror att vi bor långt inne i skogen!
Andra tror att vi inte har några grannar.

Oj, vad fel det kan bli. Jag har inte alls tänkt på att ni är många som inte vet hur omgivningarna ser ut här.
Jag ska ge mig ut med kameran någon dag och fota lite så får det bli ett inlägg framöver.

Kommentarer