Inspiration för fina dukningar

I dag har det varit en riktigt "flängdag".
Var tidigt i ottan på jobbet och direkt efter lunch på möte med LRF-konsult.
När vi ändå var i Härnta (Härnösand) så drog vi ner till Sundsvall en sväng också.
Nu när vi ändå var på språng.

Det blev inte så mycket shoppat, men jag älskar att gå och titta på fina dukningar och sådant som ger inspiration.
På Åhléns var det så fina dukar, tallriksunderlägg ,porslin och glas.
Allt såklart väldigt inspirerande uppställt.
Man har ju lust att köpa hela kittet alltså!

Men kan ju inte gå och inhandla en helt ny servis precis.
Inte när man redan har en.
Men man kan ta till sig av inspirationen och tänka på vad man redan har och utgå från det.
Sedan kan man komplettera och byta ut vissa saker.




Jag blev så förtjust i den här serien som är framtagen av Niklas Ekstedt.
Fler produkter kan ni hitta HÄR
De mindre skålarna kommer jag nog att köpa. Så vackert rustikt, men ändå elegant design med en rå oglaserad kant.
De skulle passa så bra till små soppor odyl som man har till förrätt.
Dessutom går de bra till den servis vi redan har.


Den här brickan gillade jag skarpt!
Tänk så fint att komma upp till sängen med frukosten framdukad på den!
Eller ställa fram glöggkopparna med tillbehören.
Jag hittar den inte på nätet, men en minst lika fin finns HÄR


Alltså. De här krukorna.
Hur fina är inte dom!
Viist skulle dom passa hemma hos oss?
Åtminstone försöker jag inbilla mig det.
Jag som aldrig har gillat grönt, börjar helt plötsligt tycka det är en väldigt mysig och behaglig färg.
Det ger en dämpad och ombonad känsla

Tänk, i morgon är det fredag igen! Läskigt fort har den här veckan rusat i väg.
Nu laddar vi för fredag och hoppas på en fin helg!

Kommentarer