En grå novemberlördag


I dag har det varit mörkt fastän det det var ljust, om ni förstår vad jag menar.
Riktigt grått novemberväder.
Jag har varit ute och tagit in diverse spadar och redskap från trädgården.
Innan det blir snö.



Passade även på att binda om runt cypresserna.
Förra vintern låg snön tung på grenarna och dom står precis där snöraset från taket dundrade ner!
Jag trodde att de skulle vara utom all räddning, men faktiskt klarade dom sig ganska bra.
Lite skadeskjutna såg de ut där på vårkanten, men de växte ikapp sen.
Nu har jag varit lite förutseende ifall det blir mycket snö i vinter också.

Sista stykningen på vitrinskåpet är gjord och i samma veva målade jag dörren till vardagsrummet också.
Den har inte haft samma nyans som de andra dörrarna. Det tog bara fem år att komma till skott!
Älskar att måla med den färgen!
Rödockra linoljefärg.
Den innehåller så mycket pigment att det ser ut att räcka med en strykning trots att man målar så tunt det bara går.

Så skönt att ha betat av den här veckan som har haft längre arbetsdagar är vanligt pga utvecklingssamtal med föräldrar.
Nästa vecka blir ungefär likadan.
Men det gör inte så mycket med en massa jobb nu i november tycker jag.
Det är ju ändå så mörkt och tråkigt och då kan jag lika gärna jobba!

K är som vanligt i bybastun och surrar med "gubbarna" och jag ska försöka få till en middag.

Ha en trevlig lördagskväll!





Kommentarer