En riktig blueskväll


När man bor på landet är det inte "bara" om man vill åka någonstans en lördagskväll och kunna ta ett glas vin/öl.
Det krävs planering och folk som kan ställa upp och skjutsa.
Taxi är inte att tänka på.
De kör tydligen inte kvällstid...

I en av grannbyarna ligger Mariebergsgården.
Där anordnas lite av varje. After work, filmkvällar, grillkvällar och bra musik emellanåt.
T.o.m självaste Doug Seegers har varit där och spelat!
Men vi har aldrig varit där! Trots att det är så nära så har vi liksom inte kommit oss för.
Visst, sommartid skulle man kunna cykla om man har god tid på sig.'



Men i går var vi tillsammans med några vänner från byn dit och lyssnade på
Erja Lyytinen !
En bluessångerska och gitarrist från Finland.
Jösses vad hon var duktig på gitarr!
Vilka låtar!
Det bästa jag hört på länge!



Som förband spelade det lokala bandet Great Hansson.
De är också jättebra!

Jag tycker mest om att lyssna på musik och artister i små lokaler med pubkänsla.
Man kommer artisten och musiken så nära.
Gillar inte alls stora arenor med artisterna lååångt därframme så man måste se på storbildsskärmar för att se nåt överhuvudtaget.
Inte min grej alls faktiskt.

I dag har vi haft en grådisig dag.
Men vi har inte legat i soffan och ätit praliner direkt bara för det.
Nä lårmusklerna har fått pumpa på bra!
Men det berättar jag om en annan dag.
För nu ska jag på syjunta!

Ha en skön söndagskväll!

Kommentarer