Gråa november men äntligen fredag



Jag tycker inte att november är den tråkigaste månaden.
Jag tycker att månaden brukar gå ganska fort, trots det grå och mörka.
Man har ju advent att se fram emot och veckorna brukar oftast vara ganska intensiva med jobb och annat.
Däremot brukar jag alltid få min dipp i mitten av januari.
När man plockat bort julen och inser att det är nu vintern börjar på allvar. Med snö och kyla och fortfarande ett väldigt mörker.
Våren känns väldigt avlägset långt borta och det känns hur tröstlöst som helst.

Men nu har vi dubbelhelgen framför oss!
Men det är ju egentligen ingen skillnad mot andra helger förutom att det är en röd dag på lördage

Jag har precis fejat hela huset och bytt den ljusa mattan i vardagsrummet mot den tjockare och mörkare "vintermattan".
Det förändrade hela rummet och blev tokmysigt!
Matbordet har fått sig en stor grå duk också.

Massor av tända ljus brinner det här nu och K bjuder strax på middag.
Det kommer att bli gott - det känner jag på doften!

Jag önskar er alla en trevlig fredagskväll!!








Kommentarer