Hej mitt i veckan!

Äntligen är alla föräldrasamtal klara!
Flera megalånga dagar i rad har det varit.
Men skönt att ha det undanstökat innan julen.

I dag tog jag med Kajsahunden på jobbet. Jag har ju kontorsdagen på onsdagar så det var riktigt mysigt att ha henne liggande där vid fötterna.
En rejäl prommis/joggtur blev det i kväll också.
Stackarn måste ju få röra på sig!




Kolla duken! Är det Morris tyg tro?

Jag måste visa lite bilder från Länsmansgården i Lugnvik.
Där jag bjöd K på afternoon tea i söndags.
(Det var alldeles för dåligt ljus för att fota så jag kan inte visa er mer än så här.)

Tänk er den gråaste ruggigaste dagen, att få kliva in i en så mysig atmosfär som det är där.
Ett stort fint hus med tidsenlig inredning,
Bordet uppdukat med soppa, snittar i alla möjliga varianter och så kakor, tårtor och pajer.
Till detta ett gott the (eller kaffe)
Stämningsfull musik och massor av ljus.
Vi satt och vi åt..... lääänge.
Vi hade sista sittningen så vi gick inte därifrån dom började duka av alla godsaker.

Nu börjar snart Bonde söker fru!
Ett program jag har följt i alla år.






Kommentarer